Boshlang‘ich ta’lim

Boshlangʻich taʼlim – umumiy oʻrta taʼlimning dastlabki bosqichi. Oʻzbekiston Respublikasida boshlangʻich taʼlim 1-4-sinflarda bolalarga ilk taʼlim berish, ularni maʼnaviy kamol toptirishning boshlanish davri hisoblanadi. Bunda taʼlim mazmunini belgilash muhim ahamiyatga ega.
Oʻzbekiston Respublikasining davlat va xususiy maktablarida 1-4 sinflar uchun moʻljallangan taʼlim jarayoniga boʻlajak boshlangʻich sinf oʻqituvchilarini yuqori malaka darajasida tayyorlash, ularni jamiyatdagi rolini oshirish, yangi innovatsion texnologiyalar asosida oʻqitishga hamda axborot texnologiyalari va xorijiy tillarni oʻzlashtirishga qaratilgan.
Mazkur taʼlim yoʻnalishi dasturi davlat taʼlim standartlari talablari asosida boshlangʻich sinf oʻqituvchisi uchun zarur boʻlgan bilim, koʻnikma va malakalarni oʻzlashtirishga nazariy va amaliy yordam beradi.

Boshlangʻich taʼlim yoʻnalishi bitiruvchilari quyidagi sohalarda faoliyat yurita oladilar:

Boshlangʻich maktab oʻqituvchisi: 1-4-sinf oʻquvchilariga oʻqish, yozish, matematika, tabiatshunoslik, ijtimoiy fanlar va boshqalarni oʻz ichiga olgan bir qator fanlarni oʻqitish.
Boshlangʻich maktablarda foydalanish uchun oʻquv dasturlari materiallarini, jumladan, darsliklar, baholash va dars ishlanmalarini loyihalash va ishlab chiqish.
Taʼlim maʼmuri: Maktab, yoki taʼlim dasturi faoliyatini, jumladan, budjetlashtirish, xodimlar bilan taʼminlash va dasturni baholashni nazorat qilish.
Taʼlim boʻyicha maslahatchi: Maktablar, va boshqa ta’lim tashkilotlarida keng koʻlamli taʼlim masalalari boʻyicha ekspert va maslahatchi sifatida ishlash.
Taʼlim boʻyicha tadqiqotchi: oʻqituvchilar malakasini oshirish va maktabni yaxshilash kabi mavzularga eʼtibor qaratib, taʼlim boʻyicha tadqiqotlar olib borish.
Taʼlim boʻyicha murabbiy: Oʻqituvchilar bilan ishlash, ularga oʻquv amaliyotlarini, jumladan, baholash, sinfni boshqarish va texnologiyadan foydalanishni yaxshilashga yordam berish.