Tarjimashunoslik (xitoy, ingliz tili)
Tarjimashunoslik bakalavriati kursi (1. Ingliz, 2. Xitoy) doirasida talabalar tilning oʻziga xos xususiyatlari, tarjima nazariyasi va amaliyoti, matn uslubi, yozma tarjima va tarjima kabi tarjima turlari boʻyicha har tomonlama bilim olib, o’z bilimlarini hayotga tadbiq qiladilar.
Dastur quyidagi maqsadlarga erishishga qaratilgan:
Ushbu kursning maqsadi talabalarga birinchi va ikkinchi tilda tarjima qilish qobiliyatlarini rivojlantirish uchun og'zaki va yozma tarjimaning xususiyati haqida tushuncha berishdir. Talabalar birinchi va ikkinchi tildan ona tiliga va aksincha xitoy, ingliz tillariga tarjima qilishda ishonch va mahoratga ega bo'ladilar. Ushbu kursni muvaffaqiyatli tamomlagan talabalar quyidagilarga ega bo'ladilar:
Bilim
Bitiruvchilar:
- matn nutqini tahlil qiladi, tarjima usullarini to‘g‘ri tanlaydi;
- matnning tipologik va stilistik xususiyatlarini manba va maqsadli tillar o‘rtasidagi o‘zaro bog‘lay oladi;
- tarjimaning transformatsion usullaridan foydalanish;
- matn yoki og'zaki materialni oluvchilar auditoriyasiga moslashtirish.
Ko'nikmalar:
Bitiruvchilar quyidagilarga ega bo'ladilar:
- leksik, semantik va stilistik jihatdan to‘g‘ri berilgan materiallarni o‘rganilayotgan tilga tarjima qilish;
- ilmiy va she’riy matnlarni tarjima qilish;
- audiovizual materiallarni tarjima qilish, bir vaqtning o'zida to'g'ri ma'ruzachilar nutqini tarjima qilish;
- O‘zbek tilidan ingliz tiliga va ingliz tilidan o‘zbek tiliga tarjima qilish;
- Xitoy tilidan o‘zbek tiliga va o‘zbek tilidan xitoy tiliga tarjima qilish.
Bitiruvchi:
- tarjima qilingan matnlarni tanqid qilish;
- matnli materiallardagi madaniyatlararo to'siqlarni topish va yechim topish;
- kasbiy, tarjimonlik, madaniy faoliyatda bilim, ko‘nikma va ijodiy ko‘nikmalardan foydalanish tajribasiga ega bo‘lishi.
Bakalavriat ishi/loyihasining maqsadi: Diplom ishiga qoʻyiladigan talablar ijodiy kontseptsiyaning mustaqilligi, plastik yechim va ijro.
Diplom ishi talabaning o‘z vaqtini va ishini tashkil eta olishi, o‘z ishini izchil va to‘g‘ri olib borishi, material to‘plash, o‘rganish va asar yaratishda undan foydalana olish qobiliyatining ko‘rsatkichidir.