Pedagogika-psixologiya kafedrasi

“Pedagogika va psixologiya” kafedrasi 2023-yil (Toshkent shahridagi YODJU texnika instituti) hozirgi Toshkent Kimyo xalqaro universitetining Samarqand filiali “Ijtimoiy-gumanitar fanlar” kafedrasi tarkibdan ajralib chiqqan. Kafedra bugungi kunda Ta’lim maktabi tarkibiy tuzilmasi sifatida faoliyat olib bormoqda va quyidagi ta’lim yo‘nalishlariga mos ravishda zamonaviy pedagogika va psixologiya fan tamoqlari bo‘yicha mashg‘ulotlar olib boriladi:

Bakalavriat:

  • “Primary education” (Boshlang‘ich ta’lim);
  • “Preschool education” (Maktabgacha ta’lim);
  • “Special pedagogy” (Maxsus pedagogika);
  • “Psychology” (Psixologiya);
  • “Uzbek language and literature” (O‘zbek tili va adabiyoti).

Magistratura:

  • Boshlang‘ich ta’lim (Ta’lim-tarbiya nazariyasi va metodikasi);
  • Maktabgacha ta’lim (Ta’lim-tarbiya nazariyasi va metodikasi);
  • Maxsus pedagogika, defektologiya (Logopediya);
  • Psixologiya (Ijtimoiy psixologiya).

Kafedraning maqsadiPedagogika va psixologiya kafedrasining maqsadi, taʼlim muassasalarida pedagogik va psixologik bilimlarni rivojlantirish, boʻlajak oʻqituvchilar va tarbiyachilarning kasbiy kompetensiyalarini oshirish, hamda taʼlim jarayonini takomillashtirishdan iborat. Kafedra, shuningdek, ilmiy-tadqiqot faoliyatini olib boradi va taʼlim muassasalari bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyadi.

Kafedraning vazifalari:

Barcha ta’lim yo‘nalishlarida o‘qitishning samaradorligini oshirish maqsadida quyidagi vazifalarni amalga oshirish ko‘zda tutiladi:

  • tahsil olayotgan talabalarning o‘zlari tanlagan yo‘nalish bo‘yicha sifatli ta’lim olishlari uchun yetarli o‘quv - uslubiy baza yaratish;
  • zamonaviy metodikalarga asoslangan ta’lim dasturlari, milliy o‘quv dasturi asosida tashkil etishga qaratilgan metodikalarni ishlab chiqish;
  • yo‘nalish talabalarining tarbiyaviy ish sohasini mukammal egallashlariga alohida e’tibor qaratish va bu boradagi ishlarni rejali amalga oshirish;
  • ta’lim samaradorligini oshirishda professor-o‘qituvchilar tomonidan seminar – trening hamda interfaol dars turlarini doimiy ravishda tashkil etish;
  • pedagogika va psixologiya fanining zamonaviy konsepsiyani yaratish;
  • kafedrada o‘qitiladigan fanlar bo‘yicha multimediali o‘quv-uslubiy majmualarni ishlab chiqish va ta’lim amaliyotiga tatbiq etish;
  • kafedrada o‘qitiladigan fanlar bo‘yicha reyting nazoratini tashkil etishning elektron mexanizmini optimallashtirish, kafedrada o‘qitiladigan fanlardan elektron darslik va o‘quv qo‘llanmalarning yangi avlodini yaratish;
  • kafedra professor-o‘qituvchilarning ilmiy-tadqiqot ishlarini samarali amalga oshirishlari uchun fundamental va amaliy loyihalarni jalb etish.

Toshkent Kimyo xalqaro universiteti Samarqand filiali “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi professor-o‘qituvchilari tomonidan 2024/2025 o‘quv yilida tayyorlangan ilmiy adabiyotlar, o‘quv va ilmiy adabiyotlari  (darslik, o‘quv qo‘llanma, o‘quv-uslubiy va amaliy qo‘llanmalar, monografiya, risola, ilmiy maqola, ilmiy ma’ruza, tezis va b.)

Darslik

1

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

D.Qurbonova

Milliy tarbiya asoslari

Darslik

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2024

Oquv qo‘llanma

2

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

D.Qurbonova

Tarbiya fanini o‘qitishning innovatsion texnologiyalari

O’quv qo‘llanma

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2024

Uslubiyqo‘llanma

3

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

J.Obloqulov

Rivojlanish psixologiyasi

Uslubiyqo‘llanma

19.00.00 – Psixologiya

2025

4

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

ZubaydullayevO.

Umumiy pedagogika

Uslubiyqo‘llanma

13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi

2024

5

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

O‘qituvchining muvaffaqiyat sirlari

(Ilmiy-ommabop qo‘llanma)

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

Monografiya

6

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Zubaydullayev O.

Bo‘lajak o‘qituvchilarni atr-pedagogika orqali kasbiy faoliyatga tayyorlash tizimini takomillashtirish

Monografiya

13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi

2024

7

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Daminova N.

Globallashuv sharoitida talabalar kasbiy ijtimoiylashuvi

Monografiya

13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi

2025

8

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Sa’dulla Hakim ijodi: she’rlari, dostonlari tahlili

Monografiya

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

9

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Boshlang‘ich ta’limda ona tili va o‘qish savodxonligi darsliklari bilan ishlashning ilmiy-metodik asoslari

Monografiya

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

10

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Boshlang'ich ta'limda zamonaviy yondashuvga asoslangan o'qitish usullari

Monografiya

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

Scopus maqola

11

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Daminova N.

“Philological Methods in the Historical Interpretation of Library Artifacts and Manuscripts”

Scopus maqola

13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi

Nashrda                                              90%

2025

OAK  maqola

12

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

O.Togayeva

Urta Osiye allomalarining ilmiy merosi va ekologik karashlari

(OAK) Makola

13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

13

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Rajabova

Osnovnыye komponentы prosessa razvitiya kreativnoy kompetentnosti buduщix pedagoggov naachalnogo obrazovaniya

(OAK) makola

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

14

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Scamper texnikasi - o'quvchining intellektual qobiliyatini rivojlantirish asosi

(OAK) makola

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2024

15

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Boshlang'ich ta'limda zamonaviy yondashuvga asoslangan o'qitish usullari

(OAK) makola

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2024

16

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Savod o'rgatish davrida o'quvchilar bilan ishlash yo'llari

(OAK) makola

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

17

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Ona tili va o'qish savodxonligi darslarini xalqaro bahol dasturlari asosida tashgkil etish talablari va tahlili

(OAK) makola

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

18

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Zubaydullayev O.

Art-pedagogika va art-terapiyaning integrallashuvi

(OAK) makola

13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi

2025

19

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Zubaydullayev O.

Oʻquvchi shaxsini shakllantirishda sanʼatning oʻrni

(OAK) makola

13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi

2025

20

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Zubaydullayev O.

Bo‘lajak o‘qituvchilarni art–pedagogikasi asosida kasbiy faoliyatga tayyorlashda zamonaviy ta’lim texnologiyalaridan foydalanish metodikasi

(OAK) makola

13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi

2025

21

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Zubaydullayev O.

Theoretical Issues and Methodological Basis of Preparing Future
Teachers for Professional Activity on the Basis of Art-Pedagogy

(OAK) makola

13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi

2025

Respublika va xalqaro miqyosida konferensiya

22

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Zubaydullayev O’.

Inklyuziv ta’lim tizimini rivojlantirishning madsadi va ustuvor yo`nalishlari

Respublika konferensiya

13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi

2025

23

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Daminova N.

Kompetentnost i motivasiya sovremennogo pedagoga.

Xalqaro konferensiya

13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi

2025

24

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

D.Qurbonova

Talaba – qizlarning emսriy malikalar ma’naviy merosi asosida axloqiy qadriyatlarini rivojlantirishning zamonaviy metodlari

Xalqaro konferensiya

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

25

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Rajabova

Svyaz kreativnoy kompetentnosti s kriticheskim mыshleniyem i innovasionnostyu lichnosti

Xalqaro forum

13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

Xalqaro maqola

26

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

M.Hazratqulov

Teaching Students to Think Based On Working with Texts

Xalqaro maqola

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2024

27

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

Daminova N.

TEACHING FOREIGN LANGUAGES USING GRAPHIC ORGANIZERS

Xalqaro maqola

13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

28

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

O.Togayeva

Ijtimoiy ekologik vaziyatlarning soglom avlodni voyaga yetkazishga tasiri

Maqola

13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

29

"Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi

D.Qurbonova

Mechanism for the use of media technologies in the development
of moral values of student girls based on the spiritual heritage
of temuriy malikas

Xalqaro maqola

13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

2025

Zubaydullayev O'ktam Raim o'g'li
Zubaydullayev O'ktam Raim o'g'li
Kafedra Mudiri

Ijtimoiy gumanitar fanlar kafedrasi Toshkent Kimyo Xalqaro universiteti Samarqand fiali tashkil etilgan dastlabki kunlardan mavjud kafedralardan biri. Ijtimoiy gumanitar fanlar ta’limi barkamol shaxsni shakllantirishda muhim ahamiyatga ega, chunki bu yoshdagi bolalar egallagan bilim va qadriyatlar uning keyingi hayotini belgilaydi. Kafedra “Boshlang‘ich ta’lim”, “Maktabgacha ta’lim”, “Maxsus pedagogika, “Tarix” yo‘nalishlarida bakalavriat va magistratura mutaxassislarini tayyorlash bo‘yicha o‘quv-tarbiya jarayonini tashkil etadi, shuningdek kafedra a’zolarining ilmiy-uslubiy ishlarini muvofiqlashtiradi. Kafedrada o‘qitilayotgan fanlarning o‘quv dasturlari O‘zbekiston Respublikasi davlat standarti malaka talablariga moslanganligi bilan bir qatorda, jahon yetakchi pedagogik universitetlari standartlari va ilg‘or tajribasi asosida boyitilgan. Kafedraning maqsadi – talabalarning ijtimoiy-siyosiy, g’oyaviy-ma’naviy dunyoqarashlarini shakllantirish, ularni vatanparvarlik ruhida tarbiyalash, ijtimoiy fanlar bo’yicha bilimlarini, amaliy ko’nikma va uquvlarni shakllantirish, ma’naviy-siyosiy islohotlarni chuqur biladigan kadrlar bo’lib yetishish yo’lida ta’lim-tarbiya berish. Kafedra vazifalari: O’quv-uslubiy ishlar sohasida: o’qitishning zamonaviy metodlaridan foydalanib ijtimoiy-gumanitar fanlardan universitetning barcha ta’lim yo’nalishlari va mutaxassisliklari bo’yicha yuqori malakali mutaxassislarni tayyorlashga qaratilgan o’quv ishlarini tashkil etish; Ilmiy-metodik ishlar sohasida: o’quv jarayonining ilmiy-metodik asoslarini ishlab chiqish, o’quv-uslubiy materiallar bilan ta’minlash, ushbu sohadagi xorijiy tajribalarni o’rgangan holda professor-o’qituvchilarning mehnat unumdorligi va ta’lim sifati hamda samaradorligini oshirishga xizmat qiladigan zamonaviy ta’lim texnologiyalarini joriy qilish; Ilmiy-tadqiqot ishlari sohasida: Yang O’zbekistonda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-siyosiy islohotlarning ustuvor vazifalari, ilg’or jahon tajribasi va xalqaro standartlarni hisobga olgan holda, jamiyat xavfsizligini ta’minlash bo’yicha ustuvor yo’nalishlarni, ilmiy-tadqiqot ishlarini bajarish va ularning natijalarini amaliyotga tadbiq etilishini ta’minlash; Ma’naviy-ma’rifiy ishlar sohasida: Kadrlarni shu ona vatanga sodiqlik ruhida tarbiyalash, tarixiy siymolarimiz, buyuk ajdodlarimiz, ilm - fan darg’alarining merosini o’rgatish va ularda insoniy fazilatlarni shakllantirish, o’z taqdirini vatan taqdiri bilan, millat taqdiri bilan bog’lash tuyg’ularini mustahkamlash.