“Pedagogika va psixologiya” kafedrasi 2023-yil (Toshkent shahridagi YODJU texnika instituti) hozirgi Toshkent Kimyo xalqaro universitetining Samarqand filiali “Ijtimoiy-gumanitar fanlar” kafedrasi tarkibdan ajralib chiqqan. Kafedra bugungi kunda Ta’lim maktabi tarkibiy tuzilmasi sifatida faoliyat olib bormoqda va quyidagi ta’lim yo‘nalishlariga mos ravishda zamonaviy pedagogika va psixologiya fan tamoqlari bo‘yicha mashg‘ulotlar olib boriladi:
Bakalavriat:
Magistratura:
Kafedraning maqsadi – Pedagogika va psixologiya kafedrasining maqsadi, taʼlim muassasalarida pedagogik va psixologik bilimlarni rivojlantirish, boʻlajak oʻqituvchilar va tarbiyachilarning kasbiy kompetensiyalarini oshirish, hamda taʼlim jarayonini takomillashtirishdan iborat. Kafedra, shuningdek, ilmiy-tadqiqot faoliyatini olib boradi va taʼlim muassasalari bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyadi.
Kafedraning vazifalari:
Barcha ta’lim yo‘nalishlarida o‘qitishning samaradorligini oshirish maqsadida quyidagi vazifalarni amalga oshirish ko‘zda tutiladi:
Toshkent Kimyo xalqaro universiteti Samarqand filiali “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi professor-o‘qituvchilari tomonidan 2024/2025 o‘quv yilida tayyorlangan ilmiy adabiyotlar, o‘quv va ilmiy adabiyotlari (darslik, o‘quv qo‘llanma, o‘quv-uslubiy va amaliy qo‘llanmalar, monografiya, risola, ilmiy maqola, ilmiy ma’ruza, tezis va b.) | |||||||
Darslik | |||||||
1 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | D.Qurbonova | Milliy tarbiya asoslari | Darslik | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2024 | |
O‘quv qo‘llanma | |||||||
2 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | D.Qurbonova | Tarbiya fanini o‘qitishning innovatsion texnologiyalari | O’quv qo‘llanma | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2024 | |
Uslubiyqo‘llanma | |||||||
3 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | J.Obloqulov | Rivojlanish psixologiyasi | Uslubiyqo‘llanma | 19.00.00 – Psixologiya | 2025 | |
4 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | ZubaydullayevO‘. | Umumiy pedagogika | Uslubiyqo‘llanma | 13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi | 2024 | |
5 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | O‘qituvchining muvaffaqiyat sirlari | (Ilmiy-ommabop qo‘llanma) | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
Monografiya | |||||||
6 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Zubaydullayev O‘. | Bo‘lajak o‘qituvchilarni atr-pedagogika orqali kasbiy faoliyatga tayyorlash tizimini takomillashtirish | Monografiya | 13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi | 2024 | |
7 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Daminova N. | Globallashuv sharoitida talabalar kasbiy ijtimoiylashuvi | Monografiya | 13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi | 2025 | |
8 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Sa’dulla Hakim ijodi: she’rlari, dostonlari tahlili | Monografiya | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
9 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Boshlang‘ich ta’limda ona tili va o‘qish savodxonligi darsliklari bilan ishlashning ilmiy-metodik asoslari | Monografiya | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
10 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Boshlang'ich ta'limda zamonaviy yondashuvga asoslangan o'qitish usullari | Monografiya | 13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
Scopus maqola | |||||||
11 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Daminova N. | “Philological Methods in the Historical Interpretation of Library Artifacts and Manuscripts” | Scopus maqola | 13.00.01-Pedagogika nazariyas. Pedagogik ta’limotlar tarixi | Nashrda 90% | 2025 |
OAK maqola | |||||||
12 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | O.Togayeva | Urta Osiye allomalarining ilmiy merosi va ekologik karashlari | (OAK) Makola | 13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
13 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Rajabova | Osnovnыye komponentы prosessa razvitiya kreativnoy kompetentnosti buduщix pedagoggov naachalnogo obrazovaniya | (OAK) makola | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
14 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Scamper texnikasi - o'quvchining intellektual qobiliyatini rivojlantirish asosi | (OAK) makola | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2024 | |
15 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Boshlang'ich ta'limda zamonaviy yondashuvga asoslangan o'qitish usullari | (OAK) makola | 13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2024 | |
16 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Savod o'rgatish davrida o'quvchilar bilan ishlash yo'llari | (OAK) makola | 13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
17 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Ona tili va o'qish savodxonligi darslarini xalqaro bahol dasturlari asosida tashgkil etish talablari va tahlili | (OAK) makola | 13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
18 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Zubaydullayev O‘. | Art-pedagogika va art-terapiyaning integrallashuvi | (OAK) makola | 13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi | 2025 | |
19 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Zubaydullayev O‘. | Oʻquvchi shaxsini shakllantirishda sanʼatning oʻrni | (OAK) makola | 13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi | 2025 | |
20 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Zubaydullayev O‘. | Bo‘lajak o‘qituvchilarni art–pedagogikasi asosida kasbiy faoliyatga tayyorlashda zamonaviy ta’lim texnologiyalaridan foydalanish metodikasi | (OAK) makola | 13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi | 2025 | |
21 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Zubaydullayev O‘. | Theoretical Issues and Methodological Basis of Preparing Future | (OAK) makola | 13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi | 2025 | |
Respublika va xalqaro miqyosida konferensiya | |||||||
22 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Zubaydullayev O’. | Inklyuziv ta’lim tizimini rivojlantirishning madsadi va ustuvor yo`nalishlari | Respublika konferensiya | 13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi | 2025 | |
23 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Daminova N. | Kompetentnost i motivasiya sovremennogo pedagoga. | Xalqaro konferensiya | 13.00.01-Pedagogika tarixi va nazariyasi | 2025 | |
24 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | D.Qurbonova | Talaba – qizlarning emսriy malikalar ma’naviy merosi asosida axloqiy qadriyatlarini rivojlantirishning zamonaviy metodlari | Xalqaro konferensiya | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
25 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Rajabova | Svyaz kreativnoy kompetentnosti s kriticheskim mыshleniyem i innovasionnostyu lichnosti | Xalqaro forum | 13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
Xalqaro maqola | |||||||
26 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | M.Hazratqulov | Teaching Students to Think Based On Working with Texts | Xalqaro maqola | 13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2024 | |
27 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | Daminova N. | TEACHING FOREIGN LANGUAGES USING GRAPHIC ORGANIZERS | Xalqaro maqola | 13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
28 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | O.Tog‘ayeva | Ijtimoiy ekologik vaziyatlarning soglom avlodni voyaga yetkazishga tasiri | Maqola | 13.00.01-Talim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
29 | "Pedagogikavapsixologiya" kafedrasi | D.Qurbonova | Mechanism for the use of media technologies in the development | Xalqaro maqola | 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi | 2025 | |
Ijtimoiy gumanitar fanlar kafedrasi Toshkent Kimyo Xalqaro universiteti Samarqand fiali tashkil etilgan dastlabki kunlardan mavjud kafedralardan biri. Ijtimoiy gumanitar fanlar ta’limi barkamol shaxsni shakllantirishda muhim ahamiyatga ega, chunki bu yoshdagi bolalar egallagan bilim va qadriyatlar uning keyingi hayotini belgilaydi. Kafedra “Boshlang‘ich ta’lim”, “Maktabgacha ta’lim”, “Maxsus pedagogika, “Tarix” yo‘nalishlarida bakalavriat va magistratura mutaxassislarini tayyorlash bo‘yicha o‘quv-tarbiya jarayonini tashkil etadi, shuningdek kafedra a’zolarining ilmiy-uslubiy ishlarini muvofiqlashtiradi. Kafedrada o‘qitilayotgan fanlarning o‘quv dasturlari O‘zbekiston Respublikasi davlat standarti malaka talablariga moslanganligi bilan bir qatorda, jahon yetakchi pedagogik universitetlari standartlari va ilg‘or tajribasi asosida boyitilgan. Kafedraning maqsadi – talabalarning ijtimoiy-siyosiy, g’oyaviy-ma’naviy dunyoqarashlarini shakllantirish, ularni vatanparvarlik ruhida tarbiyalash, ijtimoiy fanlar bo’yicha bilimlarini, amaliy ko’nikma va uquvlarni shakllantirish, ma’naviy-siyosiy islohotlarni chuqur biladigan kadrlar bo’lib yetishish yo’lida ta’lim-tarbiya berish. Kafedra vazifalari: O’quv-uslubiy ishlar sohasida: o’qitishning zamonaviy metodlaridan foydalanib ijtimoiy-gumanitar fanlardan universitetning barcha ta’lim yo’nalishlari va mutaxassisliklari bo’yicha yuqori malakali mutaxassislarni tayyorlashga qaratilgan o’quv ishlarini tashkil etish; Ilmiy-metodik ishlar sohasida: o’quv jarayonining ilmiy-metodik asoslarini ishlab chiqish, o’quv-uslubiy materiallar bilan ta’minlash, ushbu sohadagi xorijiy tajribalarni o’rgangan holda professor-o’qituvchilarning mehnat unumdorligi va ta’lim sifati hamda samaradorligini oshirishga xizmat qiladigan zamonaviy ta’lim texnologiyalarini joriy qilish; Ilmiy-tadqiqot ishlari sohasida: Yang O’zbekistonda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-siyosiy islohotlarning ustuvor vazifalari, ilg’or jahon tajribasi va xalqaro standartlarni hisobga olgan holda, jamiyat xavfsizligini ta’minlash bo’yicha ustuvor yo’nalishlarni, ilmiy-tadqiqot ishlarini bajarish va ularning natijalarini amaliyotga tadbiq etilishini ta’minlash; Ma’naviy-ma’rifiy ishlar sohasida: Kadrlarni shu ona vatanga sodiqlik ruhida tarbiyalash, tarixiy siymolarimiz, buyuk ajdodlarimiz, ilm - fan darg’alarining merosini o’rgatish va ularda insoniy fazilatlarni shakllantirish, o’z taqdirini vatan taqdiri bilan, millat taqdiri bilan bog’lash tuyg’ularini mustahkamlash.